Ramadhan almubarak 1429

3

Written on 9/01/2008 07:10:00 AM by Ummu Suhaib

Assalamualaikum wr wb.

Sungguh rasa terharu n bersyukur ke hadhirat Ilahi,kerana Allah masih memilih kita hamba2Nya untuk meneruskan hidup ini dan menjalani atau menempuhi satu lagi bulan yang penuh keberkatan dan kemuliaan. Alhamdulillah..Ya Allah ya Rahman Ya Rahiim.. Semuga Allah kita semua di beri kekuatan ,kesabaran n semangat yang berkobar2 untuk beramal dan beribadat sebanyak2nya dan setulus2nya untuk Allah azzawajalla. Semuga kita dapat meraih tingkat Taqwa yang lebih tinggi hasil dari Ramadhan tahun ini.Amin.
Sedikit sharing di pagi 1 ramadhan; TANDA2 ORG YG DEKAT DGN ALLAH;
1. Segala tingkah laku n perbuatan adalah dgn niat ikhlas, ikut syariat,di dasari ketentuan Allah ie dlm amalan harian ikut sunnah Rasulullah jauh dari bidah n kurafat.
2.Hati terpaut dgn Allah.Merasa nikmat apabila berkhalwat dgn Allah spt dlm solat,merasakan keberadaan Allah d sisi sentiasa.
3. tidak menghiraukan celaan org yg mencela bila beramal dgn islam atau dlm mentaati Allah,yg di harap hanya cinta Allah.
4. Tidak mengharapkan habuan duniawi
, ie duit atau pujian.
5. Cinta Allah, tidak terikat dgn suami, isteri n anak2 n harta, sentiasa brdoa agar Allah mengurniakan perasaan cinta pada Allah dan pada org2 yg soleh .
6.Bersedia bertemu Allah bila2 masa...
mungkin byk lagi tanda2nya..jadi setakat 6 ciri d atas sama2lah kiat cek diri kita adakah kita tergolong dalam mereka2 yg dekat dgn Allah.
ok, untuk semua yg sudi singgah ke blog ini n anak2 mama, ma doakan kalian bersemangat untuk menjalani ibadat di bulan ini, semuga ianya menjadi pemankin kekuatan di bulan2 akan datang, Amin.

untuk sahabat2 n jiran yg berdekatan..kami ada menyediakn pgram tadarus kanak2 n remaja di Masjid jamek Bandar Baru Uda, Johor Bahru,bermula hari ini dan hari hari cuti sekolah termasuk sabtu dan ahad. program bermula jam 10.oo pagi..terbuka kepada anak2 yang boleh membaca Al quran dgn lancar, dari umur 9 tahun ke 15 thn. kami akan adakan juga kuiz, cerita2, n multimedia
InsyaAllah.

If you enjoyed this post Subscribe to our feed

3 Comments

  1. thaaqhib |

    tahniah..convo!!

     
  2. NURAZZAH8 |

    salam perkenalan,

    terimakasih kerana sudi singgah di blog saya. Semoga terjalin persahabatan di alam cyber, membuka hati-hati kecil kita untuk sama-sama berkongsi pengalaman, bertukar-tukar ilmu dsbnya...

    saya akan link blog akak di blog saya...boleh ya?

     
  3. Ummu Suhaib |

    nurazzah8; boleh kot link..tp cam segan plak..bukannya pandai sgat tulis..for your info, jumpa blog anti di blog Thaaqhib..

    Thaaqhib; tq..segala puji terpulang pada Allah jua. semuga thaaqib pun akan berjaya ngan cemerlang.

     

Post a Comment