gurauan semata

1

Written on 7/13/2009 10:15:00 AM by Ummu Suhaib

Assalamualaikum wr wb.

Mama tersenyum melihat komen kakak mama(mc kamaliah) d shout box pd post mama ttg perbualan mama n abah..kalau orng x kenal mama..memang lah agaknya sangka apalah mama ni ..sungguh materilistik! Apalagi Safiah tergelak besar baca komen mc Kamaliahnya.. Post tersebut hanyalah menceritakan sebahgian gurauan mama n abah, jgn lah take it seriosly.. Mama sebenarnya bukan spt yg di gambarkan post trsebut..mama x kesah sebenarnya...mama memang x ada gelang ke cincin emas...pendek kata mama memang x ada seurat benang pun barang kemas, tapi mama x terkilan langsung...Banyak lagi yg abah telah belanjakan untuk mama benda2 lain yang jauh lebih mahal..spt kereta, spectackels,baju dll..tak terkira..bak kata abah, mama ni multimillion wife...he he he..ada PHD lagi(pakar habiskan duit).abis tu ...mama kan yng kena belanja untuk keperluan rumah n anak2.Semua tu amat mama syukuri, Alhamdulillah..Memang banyak nikmat dunia yg mama telah kecapi..sampai mama takut sangat..kalau2 bahgian mama di akhirat telah di potong..atau tlh di dahu
lukan di Dunia..hu hu hu..Nauzubillah..Astagfirullah..Doakan mama agar segala kelebihan ini mama syukuri dengan megerjakan amal yg soleh.

Walaubagaimanapun ,yg paling mama bersyukur kepada Allah Arrahman Arrahim ialah Allah telah n masih memilih keluarga mama tergolong dalam gologan org2 muslim yang mengislahkan diri mereka dan berada di jalan dakwah mewarisi para anbiya iaitu memikul Risalah Laailahaillallah..Insya Allah...juga menjauhi dosa2 besar.n x membiasakan diri dengan dosa2 yg kecil...aduh!... x boleh mama bayangkan..betapa deritanya mama kalau anak2 n cucu2 mama melakukan dosa2 besar..Nauzubillahiminzaliq..

Alangkan nikmatnya menjadi orang yang beriman..Merasa ada Pencipta kita yg maha pengasih penyayang, yang sentiasa memehatikan kita..melindungi n memenuhi permintaan Hamba2Nya..
Hamba2nya mengetahui sekiranya nikmat yg di anugerahi.itulah rahmat dariNya yg perlu di syukuri..sebaliknya jika bala ujian melanda..itulah tanda Kasih Sayangnya supaya kita kembali bertaubat kepadaNya..tanda ada dosa2 kita yang hendak diampunNya atau sungguh Allah hendak menaikkan martabatnya dengan kesabaran dan keredhaan si hamba..Subhaanallah..

If you enjoyed this post Subscribe to our feed

1 Comment

  1. hood@sunny |

    tergelak2 uda baca PHD yg mc dayat dapat :D

    semoga setiap sen yg dibelanjakan bawa redha allah pada keluarga cik dayat. i-allah

     

Post a Comment