0

Written on 3/09/2009 08:30:00 PM by Ummu Suhaib

Assalamualaikum wr. wb.
Sempena Maulud Nabi ,masjid Jamek BBU merancang buat program selama seminggu sejak 7hb.Mac 09. Sebagai AJK Helwa, mama terlibat dalam beberapa program. Tu yang mama sgt busy n x dpt up date blog mama. Pd Sabtu lalau 7hb. Mac mama terlibat sbagai urusetia pgram ' Penghayatan Solat' untuk wanita. Alhamdulillah mendapat sambutan yg di luar dugaan. peserta lebih dari 250 org..pada mulanya kami cuma menganggarkan hanya untuk 150 org. Hari berikutnya ada kuiz sirah untuk wanita pd petang hari,tapim mama x dpt hadir sebab penat dan pening kerana menguruskan pgram solat tersebut. Lagipun mama kene prepare untuk multimedia buat anak2 sekolah untuk prgram esoknya iaitu hari ini isnin 9hb.Mac. mama rasa terkilan jugak x dapat hadir masa kuiz tu,nak juga menguji pengetahuan sirah yg ada pada mama,n sirah memang subjek favourite mama..
Pgram untuk anak2 sekolah bermula sejak pagi2 lagi,tp mama x terlibat..sebab acara perarakan..AJK rakan muda Masjid yg mengelolakannya..ada pertandingan perarakan..
mama hanta bertugas untuk menjemput penceramah dan menguruskan multimedia.
Dipendekkan cerita,hari ini sgt penat dan sangat mencabar kesabaran n ketabahan mama, selepas acara perarakan semuamurid2 masuk dewan..mama terperanjat! anak2 sekolah termasuk tadika semuanya ada..jadi hiruk pikoklah dewan.. mama ingat cume murid sek men sahaja yg ada di dewan..bayangkan sajalah..amat susah untuk mengawal keadaanya..
Yang mama terkilan, mama yg bertnggungjawab menjeemput penceramah, n mama x sempat nak bgtahu audience macamana.. nasib baik penceramahnya adalah seorg yg Pro.. Us. Hassannuddin, beliau dengan bijaksananya dpt mengawal n menyampaikan ceramahnya tentang Rasullulah dengan berkesan walaupun nampak sgt ringkas. sesuailah dengan audiencenya.. sebenarnya ramai jugak parents yg ikuti ceramah tersebut..
Selepas sahaja ceramah ,turn mama menyampaikan multimedi.. tapi anak2 dah x terkawal lagi,makanan pun dah di siapkan..jadi teruslah bg mereka makan, sambil ajk mengumumkn memenang acara berarak..Perbarisan.. dalam suasana yg x berapa terkawal n bising itu.l mama memulakan multimedia, tapi sayang, dalam 10 min saja computer terberhenti..n x tau ape sebabnya..terpaksalah acara itu di tamatkan..kami terpaksa meminta maaf pada semua..yg tinggal separuh dewan saja..sabar ajelah.. kita merancng Allah yg menentukan..adalah hikmah di sebaliknya.. yg mama dah nampak mama dapat g lebih awal ke prgram jemaah yang memang sepatutnya mama hadir dari pagi lagi..kalau ikut rancangan asal mama hanya dapat g selepas zohor..wallahuaalam..
Alhamdulillah walaupun mama letih tapi jauh dari sudut hati mama,mama bersyukur n gembira..sebab Allah masih memilih mama berada di Jalan Dakwah n menjadi jundi untuk mengembalikan AlIslam di tempatnya..Allahuakbar!!!

If you enjoyed this post Subscribe to our feed

No Comment

Post a Comment